Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Na Kozłówce” przedstawia Państwu ofertę na profesjonalne zarządzanie nieruchomością należącą do Państwa Wspólnoty
1. Kilka słów o Naszej Spółdzielni...
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce” powstała 24.11.2000 w wyniku podziału jednej z najstarszych spółdzielni mieszkaniowych w Polsce- Krakowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zawiązanej w 1929 roku. Spółdzielnia zatrudnia 38 pracowników i administruje 46 własnymi budynkami mieszkalnymi o łącznej powierzchni 153.662 m2. Posiada również w eksploatacji 2 pawilony handlowo usługowe i dwanaście bloków należących do wspólnot mieszkaniowych.
W ciągu kilkunastu lat funkcjonowania jako samodzielna spółdzielnia przeprowadziliśmy kompletną modernizację osiedla polegająca na dociepleniu wszystkich budynków wraz z pozyskaniem dofinansowania, rekultywacji zieleni osiedlowej, remoncie parkingów i chodników, wymianie instalacji centralnego ogrzewania, wymianie wewnętrznych linii zasilania energetycznego, budowie systemu monitoringu i instalacji centralnej ciepłej wody użytkowej, wykupie wszystkich gruntów od Gminy Kraków, dobudowie balkonów, instalacji śmietników półpodziemnych i wykonaniu serii murali na budynkach. Wszystkie te prace realizowane były przy jednych z najniższych w Krakowie stawek opłat eksploatacyjnych.
W latach 2008 – 2012 Spółdzielni wybudowała na zasadach developerskich budynki mieszkalne przy ul. Polonijnej 16 o powierzchni użytkowej 3.441 m2 i przy ul. Niedzickiej 2a, o powierzchni użytkowej 1.470 m2, w których zawiązane zostały wspólnoty mieszkaniowe. Od samego początku ich istnienia Spółdzielnia zarządza tymi blokami na zasadzie umowy cywilnoprawnej zawartej pomiędzy wspólnotami a SM „Na Kozłówce”.
W roku 2017 krakowski developer – spółka GALINVEST powierzyła nam do zarządzania budynki przy ul. Zabłocie o sumarycznej powierzchni blisko 15.000 m2. W roku 2019 Spółka DSS Development oddała nam w administrację budynek przy ul. Stattlera 3 o powierzchni użytkowej blisko 3 tysięcy metrów. Na prośbę mieszkańców wspólnot objęliśmy zarządzaniem budynki przy ul. Nad Potokiem 9, Ivo Andricia 21, Wielickiej 97 i 83a. Natomiast spółka MTW Development powierzyła nam budynki przy ul. Wielickiej 179 i Seweryna 3 o powierzchni 6.152 m2.
Tradycja wyrażająca się w długim okresie funkcjonowania Spółdzielni i duży zakres administrowanych zasobów zobowiązuje do świadczenia wysokiej jakości usług.
Posiadamy odpowiednie doświadczenie, kadry, sprzęt i zaplecze techniczne pozwalające na skuteczne administrowanie nieruchomościami na zasadach licencjonowanego zarządcy. Profesjonalizm naszych kadr nastawiony na ciągłe zwiększanie efektywności, w połączeniu z dużymi zasobami administrowanymi przez naszą Spółdzielnię spowodowały, dzięki odpowiedniemu rozkładowi kosztów stałych, niskie stawki opłat eksploatacyjnych. Natomiast skala i stabilność naszej Spółdzielni pozwalają nam negocjować bardzo atrakcyjne ceny na usługi świadczone przez firmy zewnętrzne
2. Zakres świadczonych usług:
W zakresie zarządzania i administracji nieruchomością proponujemy realizację co najmniej następujących zagadnień:
a. Nadzór nad utrzymaniem czystości wewnątrz bloku, odśnieżaniem parkingów, chodników i utrzymaniem czystości terenów zielonych,
b. Nadzór nad konserwacją tym okresowymi przeglądami instalacji elektrycznej, gazowej, centralnego ogrzewania i bieżącymi naprawami,
c. Przygotowywanie planów remontów i nadzór nad ich realizacją
d. Dbanie o wywóz śmieci
e. Dbanie o dostarczanie mediów: wody, ciepła, gazu, energii elektrycznej
f. Rozliczanie kosztów funkcjonowania nieruchomości
g. Rozliczanie podatków od nieruchomości
h. Rozliczanie mediów
i. Rozliczanie dokonywanych remontów
j. Organizacja i obsługa corocznych zebrań wspólnoty
l. Windykacja należności czynszowych
Posiadamy wyspecjalizowane służby windykacyjne, radców prawnych i duże doświadczenie w zakresie windykacji należności. Pozwolą one na bardzo skuteczne egzekwowanie należności wobec Wspólnoty, a to pomoże utrzymać wskaźniki płynności finansowej Państwa nieruchomości na wysokim poziomie.
3. Oferta cenowa
a. Pierwszy miesiąc naszej współpracy jest zupełnie darmowy
b. W drugim miesiącu wspólnota opłaca jedynie połowę stawki
c. Od trzeciego miesiąca stawka za zarządzanie wg. uzgodnionej skali.
Mamy nadzieję, że przedstawiona spotka się z Państwa zainteresowaniem i będzie początkiem długiej i owocnej współpracy.
Dlaczego Spółdzielnia może lepiej administrować nieruchomością niż działający często jednoosobowo zarządcy nieruchomości?
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”:
- Zajmuje się zarządzaniem nieruchomościami nieprzerwanie od ponad pięćdziesięciu lat, co pozwoliło jej uzyskać bardzo szerokie doświadczenie.
- Zatrudnia wykwalifikowany personel posiadających stosowne przygotowanie do zawodu, co jest szczególnie ważne po zniesieniu obowiązkowego egzaminu zarządcy nieruchomości
- Posiada własne służby techniczne – co pozwala jej na szybkie reagowanie w celu usunięcia mogących się pojawić awarii w zarządzanej przez siebie nieruchomości
- Zatrudnia pracowników posiadających stosowne przygotowanie do zajmowania się zielenią osiedlową – absolwentów Uniwersytetu Rolniczego i Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
- Posiada duży budynek administracji, gdzie mieszkańcy mogą załatwić wszystkie sprawy związane z zarządzaną nieruchomością
- Dysponuje systemem monitoringu, składającym się aktualnie z blisko 300 kamer. Do systemu tego mogą być włączane wszystkie nieruchomości, których zarządcą jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”. Obrazy z kamer monitoringu są wysyłane za pomocą sieci internet do centrum monitoringu, gdzie operator podejmuje decyzję o wysłaniu patrolu ochrony fizycznej, który podejmuje interwencje wobec osób łamiących prawo lub zakłócających porządek na terenie nieruchomości, której zarządcą jest Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”
Dlaczego stawki opłat w budynkach zarządzanych przez Spółdzielnię Mieszkaniową „Na Kozłówce” są często niższe od tych, którymi administrują inni zarządcy nieruchomości w Krakowie prowadzący często jednoosobowa działalność gospodarczą?
Spółdzielnia Mieszkaniowa „Na Kozłówce”:
- Prowadzi zarządzanie i administrowanie dla 58 bloków mieszkalnych i dwóch pawilonów handlowo usługowych. Taka skala działalności pozwala jej negocjować niskie stawki wszystkich usług związanych z zarządzaniem nieruchomością jak sprzątanie, konserwacja i obowiązkowe przeglądy obiektów budowlanych.
- Posiada własne służby techniczne, co pozwala jej nie tylko na szybkie reagowanie na ewentualne awarie i usterki ale także na niskie koszty realizacji ww. usług w zarządzanych nieruchomościach
- Posiada duże doświadczenie w pozyskiwaniu środków pomocowych na remonty i modernizację budynków. W ostatnich latach pozyskała kilkanaście milionów bezzwrotnych środków z Banku Gospodarstwa Krajowego i Elektrociepłowni Kraków. Środki te zmniejszają koszty prac remontowych i modernizacyjnych, a co za tym idzie poziom opłat wymaganych od mieszkańców budynków, w których spółdzielnia prowadzi zarządzanie i administrowanie nieruchomościami.
Z poważaniem
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej
"Na Kozłówce"